PREWENCJA WINDYKACYJNA
Zadbaj o bezpieczeństwo swoich finansów – mamy gotowe rozwiązania prewencyjne wpierające dbałość o terminowe płatności
Przygotowujemy indywidualny plan działań zapobiegających powstawaniu zadłużenia oraz wdrażamy narzędzia dyscyplinujące kontrahentów.
Dyscyplinowanie kontrahentów do regulowania w terminie zapłaty należności może następować poprzez używanie pieczęci prewencyjnej lub usługi monitorowania należności.
Pieczęć prewencyjna wzmacnia przekaz kierowany do kontrahenta dotyczący dbałości o dyscyplinę płatniczą oraz wskazuje sankcje za opóźnienie w płatnościach. Odbicie pieczątki na dokumentach potwierdzających wierzytelności lub stanowiących wezwania do zapłaty ostrzega kontrahentów Klienta, że w przypadku zwłoki w zapłacie należności zlecenie jej odzyskania zostanie skierowane do profesjonalnej firmy windykacyjnej.
Monitoring należności świadczymy jeszcze przed upływem terminu płatności należności naszych Klientów. Podstawowym środkiem działania w ramach usługi monitoringu jest kontakt telefoniczny z kontrahentem naszego Klienta. Chodzi o przypomnienie o zbliżającym się terminie zapłaty należności oraz uzyskaniu informacji, czy zapłata została dokonana terminowo, a także o ustalenie przyczyny opóźnienia w spłacie.
Podjęcie tego typu działań prewencyjnych pozwala na zmniejszenie zatorów płatniczych, a w przypadku odmowy zapłaty lub też jej braku – na podjęcie działań windykacyjnych w najwcześniejszym stadium przeterminowania. Działa to zabezpieczająco: identyfikuje niesolidność kontrahentów oraz ogranicza i przeciwdziała takim sytuacjom w relacjach biznesowych w przyszłości.
SZKOLENIA WINDYKACYJNE
Wsparcie doradcze dla służb windykacyjnych klienta
Oferujemy szkolenia windykacyjne, obejmujące wykłady teoretyczne, ćwiczenia i warsztaty tematyczne.
Szkolenia obejmują zagadnienia dotyczące windykacji, związane z prewencją windykacyjną (zasady weryfikacji kontrahentów, zabezpieczenia transakcji handlowych przy kredytach kupieckich, monitoring kontrahentów), dochodzeniem należności na drodze polubownej oraz w ramach przymusu prawnego (postępowanie sądowe i egzekucyjne). Zakres szkoleń może zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb Klienta. Szczegóły dotyczące szkoleń uzgadniane są indywidualnie. Proponowana tematyka szkoleń obejmuje, poza zagadnieniami prawnymi i ekonomicznymi, aspekty psychologiczne z zakresu windykacji należności, w szczególności, jak postępować z niesolidnym dłużnikiem i doprowadzić do skutecznego odzyskania wierzytelności.
Szkolenia obejmują następującą tematykę:
- windykacja należności – aspekty prawne;
- skuteczna windykacja – windykacja własna i windykacja przez firmy windykacyjne;
- ocena wiarygodność kontrahenta oraz monitoring;
- sposoby zabezpieczenia zobowiązań z kredytów kupieckich (m.in. weksel, poręczenie, zastaw);
- kontakt z dłużnikiem i jego specyfika (negocjacje windykacyjne).
Korzyści:
- zdobycie teoretycznej wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu windykacji, procedur prawnych związanych z dochodzeniem roszczeń, oceny wiarygodności kontrahenta;
- zapoznanie się ze skutecznymi metodami windykacyjnymi w ramach wewnętrznej obsługi wierzytelności (własny dział windykacji), sposobem wyboru i kontrolą działalności firm windykacyjnych działających na zlecenie;
- nabycie umiejętności właściwego wykorzystania prawnych form zabezpieczeń zobowiązań wynikających z transakcji handlowych oraz poznanie praktycznych rozwiązań;
- poszerzenie wiedzy z zakresu psychologicznych aspektów pracy windykacyjnej, poznanie “gier” dłużnika wykorzystywanych dla uniknięcia odpowiedzialności za zaciągnięte zobowiązania.
ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY
Zobacz oferty usług lub skorzystaj z innej formy kontaktu